Tabajdi Enikő, az SZTE Mérnöki Kar élelmiszermérnök, Gazdaságtudományi Kar kereskedelem-marketing szakos hallgatója magazinunknak bemutatta, mit jelent számára a tudományos diákkörben való részvétel, kutatás és szereplési lehetőség.
„Jelenleg az SZTE Mérnöki Kar élelmiszermérnök szakának negyedéves, illetve a Gazdaságtudományi Kar kereskedelem-marketing szakának elsőéves hallgatója vagyok” – mutatkozott be Tabajdi Enikő, a szegedi egyetem tehetséges diákja. Az élelmiszermérnök szakot kezdte előbb, amit a szakleírás miatt választott. Nagyon megtetszett neki ez a képzés, így a felvételinél be is jelölte. A kereskedelem-marketing szakot pedig 2014-ben kezdtem el, mert érdekelte, hogyan kell eladni egy új terméket vagy növelni egy termék eladását, ezenkívül az is foglalkoztatta, hogyan készül el egy promóció, illetve egy reklámfilm.
„Gimnazista koromban több olyan barátom is volt, akik Szegeden tanultak tovább, és sok pozitív dolgot meséltek a városról, a képzésükről, az oktatóikról és az itt kialakuló közösségekről. Ugyanakkor a német nyelvvizsgámat itt tettem le, és így volt időm bejárni egy kicsit a várost, beleszerettem a környezetbe, a hangulatba. Tudtam, hogy ide még vissza akarok jönni, hiszen olyan helyen szerettem volna továbbtanulni, ahol sok a kikapcsolódási lehetőség, illetve barátságosak az emberek” – mesélt arról, milyennek képzelte el korábban a felsőoktatást.
Enikő és a TDK
Tabajdi Enikő nagyjából egy éve a tudományos diákkör tagja a Mérnöki Karon. „Egy már meglévő kutatásba kapcsolódtam be, ahol a mikrohullámú előkezelések hatásaival foglalkoztak. Itt körvonalazódott ki a saját témám, amely végül a szakdolgozatom tárgya is lett. A tudományos diákkör tagjai között olyan hallgatók vannak, akik valamilyen különleges kutatási témával foglalkoznak. Ez lehet egy saját ötleten alapuló vagy egy éppen zajló kutatás, amibe az illető bekapcsolódik. Mivel nagyon sokféle kutatási területet fog át a kar, így ezek különböző intézetek szerint elkülönülnek, a kari konferenciákon pedig szekciókat alakítanak ki a témák szerint, például a műszaki, az élelmiszer-tudományi és az ökonómiai témák alapján. Ezekben a szekciókban hallgatjuk meg a diáktársaink kutatási munkáit, eredményeit, egy külön ebből a célból megrendezett eseményen, melyből két alkalom van általában egy évben. Az egyiket az őszi, a másikat pedig a tavaszi szemeszterben tartják, és itt lehetőség nyílik a kutatási munkák és eredmények prezentálására. Minden előadást értékel a szakmai zsűri, melynek tagjai a különböző karok intézeteiből érkeznek, valamint a közönség is tehet fel kérdéseket a kutatási témával kapcsolatosan. Amennyiben valaki jól szerepel, országos konferenciákon is részt vehet, így képviselve a kart. A Mérnöki Kar tavaszi konferenciáján elért eredményem alapján jómagam is elnyertem a jogot arra, hogy részt vegyek majd az Országos Tudományos Diákköri Konferencián” – fejtette ki. A 2015-ös OTDK-n egyébként két szekciónak ad otthont az SZTE, az informatikatudományi (TTIK) mellett az agrártudományinak (MK, MGK).
Számtalan új ismerettel gazdagodott
„Sok új ismerettel gazdagodtam, főként a biotechnológia, valamint a hulladék- és szennyvízkezelés területén. Szerintem azonban a legfontosabb, hogy enyhült a lámpalázam, és magabiztosabban állok ki, ha elő kell adnom valamit” – említette meg a TDK személyiségére gyakorolt pozitív hatását. A tehetséges hallgató szerint a tudományos diákkör egyik legnagyobb előnye, hogy megtanít nem félni, ami pedig nagyon hasznossá válhat a későbbiek folyamán.
„A jövőben, ha lehetőségem adódik, szeretnék egy édesipari vállalatnál elhelyezkedni, ahol legszívesebben termékfejlesztéssel és marketingtevékenységekkel foglalkoznék. A tanulmányaim során ugyanis az édesipari technológiák tetszettek meg a legjobban, ugyanakkor szeretek új dolgokkal kísérletezni, valami újat létrehozni, és mindemellett más emberekkel együtt dolgozni. Mindezt szeretném ötvözni a jövőben, így remélem, megtalálom azt a munkát, amit örömmel végezhetek” – összegezte a jövőbeni terveit.
Az iskola falain kívül
„Mivel jelenleg két fakultás, két szak hallgatója vagyok, így a tanulmányaim nagyrészt kitöltik a napjaimat, de a fennmaradó időben többnyire a barátaimmal vagy a családommal vagyok” – említette meg. Próbál heti rendszerességgel mozogni, ezenfelül a tanév közben nem nagyon jut idő másra. Szereti felfedezni a világot, amiben él, és az embereket megismerni, akik körülveszik. „Az egyik nyári siófoki diákmunkám során belekóstolhattam a mixer szakmába is, és egy nagy álmommá vált, hogy megismerjem a kávé kultúráját és a kávés különlegességek elkészítését. Ugyanakkor a csokoládét nemcsak megenni szeretem, hanem annak történelme és gyártása is érdekel, ezért szívesen látogatnék el például csokoládémúzeumokba” – mesélt még egy másik vágyáról Tabajdi Enikő.
Herédi Renáta