2024. december 14., szombat
EN

Ki tud többet - játékleírás

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Bevezetés

A játék célja egy olyan univerzális, platform független kvíz alkalmazás megvalósítása, amely segít a tudományok népszerűsítésében.


Minimális hardver és szoftver feltételek

A játék platform független, így játszható bármely HTML-5 kompatibilis eszközön, mely rendelkezik internetkapcsolattal. Az internetkapcsolat lehet mobil internet is, a játék során a cachelés segítségével a rendszer igyekszik minimálisra csökkenteni az adatforgalmat.

A kijelző méret optimálisan 320px*800px de ennél nagyobb és kisebb kijelzőkön is megfelelően működik.

A játékhoz készült egy Androidos keretprogram is, mely 2.2-es rendszertől felfele használható.


Regisztráció

A játék használatához regisztrációra van szükség, melyet megtehetünk kézi adatbevitellel, vagy Facebook segítségével is.


Facebook

A Facebook-os regisztráció automatikusan történik, csupán a szokásos facebook bejelentkezést kell végrehajtanunk. Amennyiben a bejelentkezés követően sokáig nincs válasz (nem jelenik meg a bejelentkezés gomb – ami lassabb internetkapcsolat során előfordulhat) kattintsunk a várakozás során megjelenő Újra feliratú gombra.


Elfelejtett jelszó

Amennyiben a bejelentkezés manuálisan történt lehetőségünk van új jelszót kérni. Ehhez csupán a regisztrált e-mail címünket kell megadnunk majd az elküld feliratú gombra kattintanunk. Erről majd e-mailben kapunk értesítést.


Hírek és Névjegy

A bejelentkezési képernyőn megtekinthetjük a játékkal/készítőkkel kapcsolatos új híreket illetve egy egyszerű bemutatkozást.


Menü

A sikeres bejelentkezés után a játék menüje jelenik meg, ahonnan kezdeményezhetünk játékot, szerkeszthetjük a profilunkat, kreditboltban avatarokat vásárolhatunk, illetve megtekinthetjük a toplistát és a játékleírást.


Játékos profil

Itt tekinthetjük meg aktuális pontjainkat, profilképünket illetve módosíthatjuk nevünket és jelszavunkat. A jelszómódosítás természetesen Facebookos bejelentkezés esetén nem jelenik meg. Név módosításánál csak még nem használt nevet adhatunk meg.

Az eredmények aloldalon a játékok során elért teljesítményünket és trófeáinkat tekinthetjük meg.


Profilkép módosításásához szükségünk van megvásárolt Arc-ra és Keretre, melyet a kreditboltban vásárolhatunk. Krediteket a játékok során szerezhetünk.


Kreditbolt

A játékok során krediteket szerezhetünk, melyet a kreditboltban költhetünk el avatarokra és keretekre a profilképünkhöz. Néhány megvásárolható elem tudásszinthez van kötve, azaz amíg nem értük el a szükséges tudásszintet, nem vásárolhatjuk azt meg.


Toplista

Az eredményeink alapján felkerülünk a toplistára, amely 3 fő lapra van osztva. Legtöbb tudáspont, megszerzett Trófeák és Kategóriák. A kategóriák a játék során a kérdések témaköreit jelenti, azonban itt figyelembe van véve a jó rossz válaszok aránya is. Hiszen ha valaki 1x találkozott egy témakörrel és jól válaszolt, a teljesítménye 100%-os, de ez nem összevethető egy 100-ból 98 jól válasz szintű teljesítménnyel, ami 98%.


Játékleírás

Ebben a menüpontban találunk információkat a játék szabályaival kapcsolatban.


Játék

A játék lényege, hogy különböző tudományterületek kvíz kérdéseire válaszolva igyekezzünk legyőzni a mesterséges intelligenciákat.

A játék elején a mi szintünkhöz közeli tudású mesterséges intelligenciát sorsol ellenfélül a szerver.


Az első támadók, azaz aki a témakört és nehézségi szintet választja, azok mi vagyunk. Minden körben a támadó szerep helyet cserél, így a páros számú körökben a mesterséges intelligencia fog témakört választani


A nehézségi szinteknek megfelelően kaphatunk kreditet illetve sikertelen válaszunk esetén (amennyiben az ellenfél jól válaszolt) veszíthetünk életpontot.


Válaszadásra mindig 15másodpercünk van. Válaszunkat az általunk választott válasz feliratán, baloldalon megjelenő fehér sávból láthatjuk. A jó választ ezután a zölddel jelöli meg a játék.


A válaszokért járó pontokat az alábbi táblázat mutatja:

Nehézségi szint

könnyű

közepes

nehéz

Válaszlehetőségek száma

3

4

5

A játékos: jó
B játékos: rossz

sebzés: 1,
kredit: 1xSzorzó

sebzés: 2,
kredit: 2xSzorzó

sebzés: 3,
kredit: 3xSzorzó

A játékos: jó
B játékos: jó

kredit: 1xSzorzó

kredit: 2xSzorzó

kredit: 3xSzorzó

A játékos: rossz
B játékos: rossz

kredit: 0, sebzés: 0

kredit: 0, sebzés: 0

kredit: 0, sebzés: 0

 

Ha egymás után többször válaszolunk jól egy kérdésre, akkor szorzópontot kapunk. Így ha egymás után 3x válaszoltunk jól, akkor a nehéz szinten 3x3, közepesen 2x3 könnyű szinten pedig 1x3 kreditpontot kapunk. Minden rossz válasz esetén a szorzó 1-re változik.


Egy játék 20 körig vagy addig folytatódik, amíg valamelyik játékos el nem veszti az összes életpontját.

A játékot a kilépés feliratú gombbal tudjuk megszakítani, amit a fejlécnél láthatunk a válaszadás és témakörválasztás során, ez esetben a szerzett pontjaink elvesznek!


A játék végén a szerzett pontokat illetve a játék során elért teljesítményünket láthatjuk.


Extra pontot kapunk győzelem (500) illetve döntetlen estén (250). Az összes pont tehát úgy kalkulálódik, hogy a szerzett kreditpontot felszorozzuk 100-al, majd hozzáadjuk az extra pontokat. A végül szerzett tudáspont ennek a 1%-a.

Ha bizonyos tekintetben kiemelkedőek voltunk, akkor trófeákat kapunk, melyeket itt szerezhetünk meg, ezek felfedezését az olvasóra bízzuk.

Kellemes Játékot és Jó Szórakozást Kívánunk!